Skip to content

אתה טיפש הוא גאון, את חכמה זה חילזון, ואנחנו ירונה כספי – ירונה כספי בהופעה בלבונטין7, יום ג' 18/12/12

25 בדצמבר 2012

לירונה כספי יש הרכב חדש, וזו גולת הכותרת של ההופעה הזו ושל סיבוב ההופעות החדש שלה. ההרכב הקודם והמצוין ליווה את ירונה כמה שנים טובות (עומר הרשמן בגיטרה חשמלית, הדר גרין בבס ורן יעקובוביץ' בתופים) והיה שותף באלבומים ובהופעות מאז ימי "הירקון 51", אי אז בשנת 2008 (ואולי אפילו לפני). לשמחתי הספקתי לראות את אחת ההופעות האחרונות (ואולי האחרונה?) של ירונה עם ההרכב ההוא לפני קצת פחות משנה, וזו היתה הופעה מצוינת. למרות זאת, ירונה הרגישה כנראה צורך לחדש, והרכיבה להקה חדשה. הפעם, היא זו שלוקחת על עצמה את תפקיד הגיטריסטית המובילה (והיחידה), לצד אסף פקר בבס ואושר סבג על התופים.

עיצוב: אושר סבג

עיצוב: אושר סבג

השאלה הגדולה לפני ההופעה היתה לגבי היכולת של ירונה לבצע שתי משימות כבדות יחד (השירה והגיטרה). זמר שלוקח על עצמו את תפקיד הגיטרה זה מספיק קשה גם ככה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בזמרת כמו ירונה שהשירים שלה עמוסים במלל, והשואו שלה על הבמה (תנועות ידיים וכדומה) הוא חלק חשוב שהוסיף הרבה להופעה עם ההרכב הקודם. זאת בנוסף לשאלות המתבקשות לגבי איך ישמע ההרכב החדש כמו גם העיבודים החדשים שבוודאי צפויים.

כמה שירים לתוך ההופעה והתשובות החלו להתברר. כבר ב"מה שניצת", השיר השני בהופעה, ירונה פוצחת בסולו גיטרה שלא היה קיים בעיבוד הישן. אם התחושה בהרכב הקודם היתה מהודקת מאוד, כאשר לכל כלי יש תפקיד מוגדר היטב והכל יושב יחד בצורה מסודרת ובתוך מסגרת, בהרכב החדש הדברים שונים. ירונה לא מהססת להתפרע עם הגיטרה בסולואים, מה שהופך להיות חלק מהשואו החדש שלה על הבמה, כמובן גם על חשבון השואו הישן שקצת מצטמצם מכורח הנסיבות, אך עדיין קיים.

ההרכב החדש מביא איתו גם עיבודים חדשים לשירים, והנטייה לחדש היא תמיד מבורכת, במיוחד כאשר התוצאה טובה. "חומת תל אביב" זכה לעיבוד חדש ומצוין כשצמד הנגנים תורמים קולות רקע ומתגלים כוואקליסטים טובים כשהחיבור שלהם עם הקול של ירונה הוא מעולה ממש (לא רק בשיר הזה, גם בשאר ההופעה), וגם "אל תבקש ממני רשות"  קיבל עיבוד שונה שלא נופל מהישן. אך מעל כולם, העיבוד הטוב ביותר של ההרכב החדש הוא ב"חייבת שיר". אני חייב להתוודות שאף פעם לא ממש התחברתי לשיר הזה, אך פתאום במופע הזה השיר קיבל עיבוד אחר לגמרי שהאיר אותו באור חדש והפך אותו להרבה יותר ידידותי לי, וזה היה ללא ספק רגע השיא של ההופעה מבחינתי.

מלבד השירים שהוזכרו בוצעו עוד שירים מתוך ארבעת האלבומים וגם שלושה שירים חדשים: "סימור" שהוא סיפור ארוך שלצערי איפשהו באמצעו איבדתי קצת קשב ופספסתי את המהות שלו, "גדלתי ביום" שהמילים שלו הופיעו בחוברת של האלבום השני בכתב יד וירונה סיפרה שלפני כמה חודשים הוא סוף סוף קיבל לחן, ואת "זו לא אני"  החברתי-ביקורתי שעלה ביוטיוב של ירונה לפני כמה חודשים וכבר הספקתי לחבב, והיה נחמד לראות את השיר עובר מביצוע אקוסטי לביצוע חשמלי עם הלהקה.

"אנחנו ירונה כספי" יוצאים לסיבוב הופעות אמיתי (עד כמה שאפשר לצאת לסיבוב הופעות אמיתי בישראל), ואחרי הופעות בתל-אביב ובאר-שבע, מתוכננות הופעות נוספות בשבועות הקרובים בירושלים, כפר-סבא, קיבוץ דן ועין-חרוד. לדעתי מדובר באחת ההופעות היותר טובות שאפשר למצוא כרגע, והרצון לחדש ולא להישאר במקום לבטח ראוי להערכה, במיוחד כשהביצוע כה מוצלח.

From → הופעות

להגיב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: