Skip to content

חלק ג': בן 30 וכבר 40 שנה שהוא ממלמל את המילים האלו, כמו מתפלל – 1:1 בהופעה בתמונע, יום ו' 1/6/12

14 ביוני 2012

משהו היה חסר לי בפוסט הקודם בנוגע לאלבום החדש. קצת רגש. איכשהו יצא שמה שיש לי להגיד על האלבום הוא יותר שכלי ופחות רגשי, וזה קצת בעייתי בנוגע למוזיקה. נכון, יש כמה שירים שאני מאוד אוהב באלבום החדש, והוא עדיין אחד הדברים הטובים שיש כרגע לשמוע, אבל משהו קצת חסר. איזו בעיטה לסרעפת שתגיע מהשירים באופן יותר קבוע. אולי ייקח להם קצת זמן לחלחל. ימים יגידו.
בינתיים, אם לקפוץ לשורה התחתונה, ההופעה מספקת בדיוק את הדבר שחסר בדיסק. אותו לכלוך, אותה התפרעות של המוזיקה, סולו גיטרה דומיננטי, בס-תופים שמטיס את השיר קדימה. כל זה נוכח בהופעה ומשלים קצת את מה שחסר לי בדיסק.

ככה זה נראה לפני ההופעה

יום שישי, השעה 22:30, בדיוק השעה שרשומה להופעה, ואני חושב שאני הולך להיות זה שפותח את תמונע. להפתעתי, האולם כבר מלא כמעט לגמרי, ובקושי אפשר למצוא עוד כמה מקומות ישיבה. עד שהתחילה ההופעה המשיכו להגיע אנשים, ולהערכתי היו שם בסך הכול כ-150 איש. מי היה מאמין שכמות כזו של אנשים יגיעו להופעה הזו.

ההופעה מתחילה עם "פתאום אושר" מהחדש, שזוכה לטוויסט מעניין לקראת סופו, עת בועז פוצח בסולו גיטרה ארוך, אחד מתוך כמה מרשימים מאוד שהוא נתן במהלך הערב. ושוב, כמו אחרי כל הופעה של בועז, אני אציין שהוא הגיטריסט שהכי כיף להסתכל עליו מנגן. כשהוא מתחיל סולו גיטרה הוא כל כך בתוך זה, זז עם הגיטרה, כאילו שניהם מחוברים מאז ומעולם. גדי ממשיך עם שיר נוסף מהחדש, "כשרון" או "מתעורר בחושך", לא זוכר במדויק מי מהם.

הרבה שירים חדשים בוצעו, למעשה עשרה מתוך החמישה עשר שבאלבום. רמי הויברגר לא היה הפעם (למה באמת?) ולכן לא בוצעו "גסות רוח" ו-"משהו נופל" המצוינים. מור שטייגל הפליאה כהרגלה לבצע בצורה מדהימה את "הוא אוהב את הטבע", שהשתנה עוד קצת ביחס להופעות של אחרי האלבום השני (וכולל את השורה האדירה: "בן 30 וכבר 40 שנה שהוא כותב אותו דבר", ממנה שאלתי את הכותרת, לקראת יום ההולדת ה-30 שלי), ואת "תתפקס", שגם הוא זוכה לעיבוד חדש (אבל ההפתעה בכך שהיא מבצעת את השיר במקום בועז התפוגגה כיוון שכבר שמעתי את הביצוע בג'אמים ברדיו), ובכלל, פתאום התבהר לי שמור, אל אף מספר השירים המועט יחסית שהיא שרה בפרויקט, מהווה צלע חשובה מאוד כקול הנשי של השירים.
עוד ראוי לציון מהאלבום החדש הוא "שפיכות דמים" שלא ציפיתי שיבוצע בהופעה, אבל בוצע, כולל ההקלטה של קולות מכשיר הקשר המשטרתי – כנראה פעם ראשונה אצל ההרכב שנשמע בהופעה צליל שאינו חי.

בין שלל השירים החדשים, שניכר שהקהל כבר מכיר ואוהב ולא כאילו יצאו רק החודש, בוצעו גם שירים מהאלבומים הקודמים: "אבק אדם" ו-"מלי בן שושן" מהאלבום השני ו-"אין לו פנים", "משפחה, חברים ועם" ו-"אין לי חוש הומור" מהאלבום הראשון, בנוסף לשני השירים של מור. סה"כ 16 שירים (אם אני זוכר נכון), ועדיין אפשר היה למצוא עוד כמה שירים מצוינים שהייתי שמח לשמוע, עדות לרפרטואר הדי מוצלח של ההרכב. התחושה שלי שגם הקהל היה שמח לשמוע כמה שירים נוספים.

לסיכום ההופעה הראשונה שלי בסיבוב הנוכחי, קיבלתי את מה שצפיתי שאקבל: שירי האלבום החדש בגרסא יותר רוקיסטית, פחות ממוסגרת ויותר פרועה, בדיוק כפי שהולם את המילים המצוינות האלו שכותב ערן בר-גיל.

טעימה מסוימת מאיך זה נשמע בהופעה אפשר לקבל כאן, כשחברי ההרכב התארחו בג'אם 88 לשעה של ביצועים חיים וראיון.

From → הופעות

להשאיר תגובה

